Ο οδηγός πρέπει να κρατά τις αποστάσεις ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα και να λαμβάνει υπόψιν του ιδιαίτερα τη διαμόρφωση και τα χαρακτηριστικά της οδού. Επίσης, πρέπει να ρυθμίζει την ταχύτητά του ανάλογα με το φορτίο του οχήματος, τις καιρικές συνθήκες και τις συνθήκες κυκλοφορίας, ώστε να είναι έτοιμος να διακόψει την πορεία του σε περίπτωση ανάγκης.
Υπάρχει μια νέα τεχνολογία, σε αρκετά καινούρια μοντέλα της αγοράς, που βοηθάει μέσω μιας ακτίνας που εκπέμπεται από το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου, να υπολογίζει την απόσταση του προπορευόμενου οχήματος και αν κρίνει ότι βρίσκεται πολύ κοντά, ελαττώνει αυτομάτως ταχύτητα.
Επίσης, όπως δείχνουν και οι μετρήσεις του auto τρίτη ( Μετρήσεις αυτοκινήτων ), το μέσο όρο απόσταση ακινητοποίησης ενός οχήματος, βρίσκεται περίπου στα 40m με ταχύτητα 100 χλμ./ώρα. Έτσι, όσο αυξάνετε ταχύτητα, αυξάνονται και τα μέτρα. Να σημειώσουμε επίσης ότι ο χρόνος αντίδρασης σε ένα αιφνίδιο περιστατικό είναι 1 με 2 δευτερόλεπτα.
Τέλος, πολύ σημαντικό είναι να αποφεύγουμε να βρισκόμαστε στη νεκρή γωνία ενός αυτοκινήτου, ενώ κινούμαστε με ίση ταχύτητα με το προπορευόμενο αυτοκίνητο. Σε αυτή την περίπτωση, ο οδηγός μπορεί να επιχειρήσει να αλλάξει λωρίδα, αφού ελέγξει μόνο τον καθρέφτη του, με αποτέλεσμα τη σύγκρουση.
Υπάρχει μια νέα τεχνολογία, σε αρκετά καινούρια μοντέλα της αγοράς, που βοηθάει μέσω μιας ακτίνας που εκπέμπεται από το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου, να υπολογίζει την απόσταση του προπορευόμενου οχήματος και αν κρίνει ότι βρίσκεται πολύ κοντά, ελαττώνει αυτομάτως ταχύτητα.
Επίσης, όπως δείχνουν και οι μετρήσεις του auto τρίτη ( Μετρήσεις αυτοκινήτων ), το μέσο όρο απόσταση ακινητοποίησης ενός οχήματος, βρίσκεται περίπου στα 40m με ταχύτητα 100 χλμ./ώρα. Έτσι, όσο αυξάνετε ταχύτητα, αυξάνονται και τα μέτρα. Να σημειώσουμε επίσης ότι ο χρόνος αντίδρασης σε ένα αιφνίδιο περιστατικό είναι 1 με 2 δευτερόλεπτα.
Τέλος, πολύ σημαντικό είναι να αποφεύγουμε να βρισκόμαστε στη νεκρή γωνία ενός αυτοκινήτου, ενώ κινούμαστε με ίση ταχύτητα με το προπορευόμενο αυτοκίνητο. Σε αυτή την περίπτωση, ο οδηγός μπορεί να επιχειρήσει να αλλάξει λωρίδα, αφού ελέγξει μόνο τον καθρέφτη του, με αποτέλεσμα τη σύγκρουση.